DOTZ DRIFT 1 „The Break-In“
Louder, hotter, punchier….

De getransformeerde DD1 raast over het asfalt. Nog wat finishing touches en dan… ACTIE! Hier komt de ultimate video highlight van 2017!
 
Het begon met een man en zijn droomauto: De DD1 BMW E92 – een unieke auto en zonder twijfel een visuele traktatie. Daaronder kwamen DOTZ SP5 20-inch lichtmetalen velgen die verleidelijk stralen in duivels rood. De staggered fitment (de toepassing van extra brede velgen op de achteras) maakt de BMW nóg dreigender. Een Prior Wide Body Kit maakt de auto 16 cm breder en de speciale graphics zorgen voor de finishing touch.

De spanning neemt toe. Een angstaanjagend geluid laat de bakstenen trillen in het DOTZ complex in Oostenrijk. Zonder enig moment van twijfel begint de jacht over het terrein. De bestuurder: Dominic Tiroch. Het zicht op de baan is slecht: "no problem". De driftkampioen duikt de duisternis in als “Tron”, gevangen in een andere dimensie. Spectaculaire drifts, adembenemende snelheden en bliksemsnelle turns – het gaat helemaal los met de DD1.
 
Thumbs up voor de 20 crew members die in 3 nachten een geweldige video hebben geschoten. Daarbij lieten zij zich niet uit het veld slaan door het tegenvallende weer, tegen alle veiligheidsadviezen in zijn zij gewoon doorgegaan en hebben een vlekkeloze show weten vast te leggen. De filmset was uitzonderlijk en één van de grootste uitdagingen doordat de effecten heel veel elektriciteit nodig hebben. Honderden meters kabel, 250 lampen en 70 kW verder was de set klaar voor take off. Om geen moment van de actie te missen werden 4 professionele camera’s ingezet – twee Red Dragons, een camera drone en een rig.

DOTZ is trots dit exceptionele project te hebben kunnen waarmaken en dankt de sponsors VREDESTEIN, SPIESS HECKER, MAGNA TUNING en REMUS.

The result is … we’re afraid to say, absolutely wicked! 

Facts and Figures: Dotz SP5 dark

Dimensions: 8.0x18", 8.5x19", 9.5x19", 8.5x20", 9.5x20"
Application: 8.5"x20"/9.5"x20"
Finish: gunmetal, polished lip
Construction: cast, one-piece, 5-hole attachment
Load: up to 735 kg


Facts and Figures: DOTZ DD1

Drivetrain: rear-wheel drive
Engine displacement: 3246 cc
Maximum power: 492 kW/669 hp
Maximum torque: 780 Nm
Engine: E46 M3 - S54 straight-six engine with forced induction by compressor
custom-made intercooler piping using Mishimoto intercooler
custom-made head gasket, forged pistons by Carillo
1000 cc injection nozzle, standalone ECU
custom-made REMUS exhaust
Transmission: 6-speed manual with UUC twin disk flywheel/clutch package
Body: complete PRIOR Design M3 Wide Body Kit
carbon bonnet by Carbonfibre Dynamics
carbon bootlid by Carbonfibre Dynamics
facelift-style LED rear lights
design finish by Hotrod Hangar 

          aez dotz dezent enzo stahlrad alloy wheels   aez dotz dezent enzo stahlrad alloy wheels alu

          dotz   dotz

          dotz   dotz